Planeta Shanghai – DayLight tourist


No..chit ca am vorbit de de viata de noapte inainte, daca ajungeti in Shanghai nu trebuie insa sa ratati si cateva obiective „de zi”.
Astfel, una din locatiile cele mai faine ala Shanghaiului este „The Bund”.Nu stiu cum de a ajuns sa aibe numele asta, dar zona se refera(cel putin asta am inteles eu) la malurile rauluilui Huangpu.Mai exact zona in care exista Oriental Pearl Tower pe de o parte si Monument for peopel’s herro pe cealalta parte.Imaginea de mai jos e concludenta, insa din pacate nori ascund o buna parte a minunatiilor de cladiri aflate acolo(ce se vede e „Financial Area”, o zona in care majoritatea cladirilor s-au construit in ultimii 10 ani).

Ca sa treceti de pe o parte pe alta a raului puteti alege „Bund Sightseeing Tunnel”.E un amestec de telegondola subacvatica si Disneyland.Poate nu foarte spectaculoasa, dar eu zic ca merita cei 7 euro dati.
O alta atractie turistica a Shanghaiului e „FakeMarket”.Aici gasiti orice, de la bete de mancat pana la ceasuri Rolex.
Bineinteles, contrafacute.Dar frumusetea sau farmecul locului consta in faptul ca preturile sunt negociabile.Absolut la orice.Si negocierea poate sa dureze pana la jumate de ora pentru cumpararea unui tricou.In marea majoritate a timpului, produsul trebuie cumparat cu 10% din pretul initial.Acum, suma nu e chiar fixa, dar 20% ar trebui sa fie limita superioara pe care sa o oferiti.
Dupa ce va saturati de negociat, e bine sa si mancati ceva.Va recomand sa incercati un restaurant in care mananci ce gatesti.Mai exact, ti se aduce in fata o oala cu supa, sub care se aseaza ceva arzator(sa zicem un miniaragaz, dar cica originalul „hot pot ” ar fi cu carbuni incinsi ).Si pe langa acea oala, ti se pun pe masa o gramada de platouri cu diferite carnuri crude, feliate subtire(pentru a nu dura mult procesul de fierbere).Si nu numai carnuri : ciuperci, alge, creveti pe bat.Si bineinteles sosuri de cate feluri vrei : picant, dulce, putin picant ,sos de susan etc. o experienta unica.Am reusit sa stam 2 ore sa mancam incontinuu.A..si daca cereti si bere, neaparat sa cereti sa fie rece, altfel, by default berea se aduce la temperatura camerei.

Dupa ce v-ati pus burta la cale e bine sa faceti o plimbare pe Nanjin street.E o strada pietonala, luuuunga.De-a lungul ei veti observa magazine ale brandurilor de renume mondial amestecat cu cele locale.Preturile sunt pe masura.Am intrat si intr-un magazin in care se vindeau radacini.Dar nu orice radacini, ci unele scuumpe.Preturile plecau de la 100 euro la cateva mii de euro.Nu-mi venea sa cred ca pentru cateva bucatele de radacina(cred ca era Ginseng, sau cum s-o fi scriind), cineva ar putea sa dea atatia bani.

Mai departe…fuck…atat am reusit numai sa vizitez…deci trebuie revenit..pentru ca sunt sigur ca Old City part(cu cladirile lor traditionale) si Watter Town(din ce am vazut in poze e o zona ca Venetia – pastrand proportiile), sunt zonele care meritau cel putin o zi fiecare.
Dar pana atunci…am sa ma bucur de ce am vazut tura asta.Mai e putin pana la pensie si o sa vad si restul🙂

Cam atat deocamdata
Pana data viitoare, Zai Jian Shanghai!

Lasă un răspuns

