Planeta Shanghai


Ni Hao!
Dupa o saptamana petrecuta pe alta planeta am ajuns in sfarsit acasa.
Relativ spus acasa, insa de vreo cativa ani, urbea de pe malul „Begaului” e casa.
Planeta de care va vorbesc acum se numeste Shanghai.Si face parte din sistemul solar Chinez.Un sistem a carui principala proprietate este ca prezentul orbiteaza cand in jurul trecutului cand in jurul prezentui.Cateodata,ai cele mai moderne cladiri, magazinele cu cele mai renumite branduri, iar langa
la 1 minut de mers pe jos distanta, ai cladiri relativ vechi, unde familii intregi locuiesc in pravalia de unde ziua isi castiga necesarul(macar de a fi si ala) pentru a trai.Discrepanta este foarte mare.In Shanghai, cred ca ai mai multi km de autostrada suspendata, decat are Romania si facuti si planificati.Bine..si locuitori are mai multi..deci cumva e logic.Toate povestile pe care le auzi despre chinezi sunt adevarate.Dar la fel cat sunt de adevarate la fel pot fi si de mincinoase.Azi am sa va povestesc despre trafic.
Deci, se spune ca traficul e infernal.Intradevar e, cel de suprafata.Pentru ca, daca folosesti metroul, au vreo 11 linii si poti calatori cu 2 euro si ceva pe zi oriunde vrei in orasul ala.Plus ca punctualitatea este destul de buna.Sa nu mai vorbesc de organizare.Dupa ce o amica(desi i-as spune mai mult prietena de acum, daca imi permite), mi-a explicat in prima seara cum functioneaza(de unde iei bilete, cum iti alegi statiile, unde schimbi), am reusit sa merg fara probleme unde am vrut.Trebuie sa precizez insa ca de vreo cativa ani numele la orice strada/statie are si varianta in engleza, asa ca nu a trebuit chiar sa fiu un geniu.Ceea ce e un plus pentru ei.La transportul de suprafata(si aci nu ma refer la infrastructura(au niste inele de comunicatie pe vreo 4 nivele de nu-ti vine sa crezi)) se schimba situatia.Nu stiu cum reusesc, insa mie mi se pare ca toate regulile lor de circulatie se rezuma la doar una:”cel mai mare are prioritate”.Deci…scuteree au prioritate in fata pietonilor, masinile mici in fata scuterelorsi tot asa.Cateodata se mai respecta si culoarea semaforului, insa daca si masina si pietonul au verde(eg. masina vireaza la dreapta)..ghiciti cine tre sa se fereasca.Apoi inca o chestie ciudata remarcata..pe o strada cu 3-4-5 benzi pe sens, poate exista cazul ca banda 1,2 sa mearga inainte…iar banda 3 sa mearga la stanga.Ciudat.Insa pentru ei merg toate astea.A..sa nu uit claxoanele…deci..masina tre sa aiba claxoane rezistente.Pentru ca un chinez va claxona cu toate ca vede ca in fata lui s-a prabusit ceva peste sosea si inaintarea NU e posibila.Si mi-a mai placut ceva..taximetrele.Atata timp cat am ascultat de recomandare sa le iau pe cele cu sigla verde nu am avut nici o problema(bine, pentru impresie ma si urcam de obicei in fata langa sofer cu harta in mana).Dar orisicum, sa dai pe aproape jumate de ora de mers cu taxiul in jur de 3-4 euro, noaptea la 2-3, e o treaba.Insa, cum am schimbat firma, cum nu am mai stat in fata, a incercat sa ma jecmaneasca putin.Dar per total, o fost ok.
Despre alte aventuri in Shanghai intr-un episod urmator🙂

Lasă un răspuns

