Ipocrizia


I will wrote(actually I already started to write it), thsi post in English language. I apologize for some spelling mistakes, but first of all it is 00:08, and second, anyhow you will understand what I wrote so..
I want to speak here, not about the project it self, but about the hypocrisy of the people which blame the project. I saw today(actually yesterday evening) a film documentary about Rosia Montana. There it were presented opinion from both sides about effects and result for the people(„indigenes” in first place and Romanians in second), if the project will be approved. The persons(of course not all) which blame this project speak about the pollution with cyanurs(I will not google it for the right world – you will get it) and negative impact on the environment. Which I agree.And they fight that the project is stoped.One of their methods to fight is to present such documentary films in a bar(as it is in current situation).And after they were to respond to some questions. One person asked : How this project affects me, in Timisoara(whisch is a 180 km far away from Rosia Montana)?They were not able to answer to the question of that person in a logical way, with some good example. I just said to that person to take a look on ingredients of his beer(water – not from Timsioara – can be an effect- you are smart people – you will get it).But, the sad part is that most of that persons which blames project were smokers. And they smoke in a bar where also non smokers person are(like me).And they affect me, here in Timisoara, more than maybe project of Rosia Montana does.
Do you see the hypocrisy?? Because I also felt it.

LATER EDIT : Am redenumit articolul pentru a nu crea confuzii..Prezentarea cu Rosia Montana doar a declansat ceva in eul meu „scriitoricesc” sa scriu despre ipocrizie de fapt

20 responses to “Ipocrizia

  1. Despre rosia:
    1.daca niste activisti sau ce-or fi nu stiu sa prezinte cum trebuie sau sa raspunda la intrebari, e bine ca poti tu sa adaugi pe blog. pt cei carora le-ar trebui raspunsurile fiindca nu pricep altfel, cre ca mai bine scrii (si) in romana despre subiect.
    2. poluarea cu cianuri poate fi rezolvata destul de simplu cu tehnologia actuala, asta e o problema falsa introdusa pentru a acoperi adevaratele probleme din toata tarasenia. toti sa se concentreze pe asta, asta sa fie contracarata usor cu dovezi stiintifice, si intre timp sa ignoram tot restul de motive
    3. hai sa vb. despre clipurile manipulative ale gold corporation, cum ca o mamica din rosia nu are cum sa satisfaca trebuintele si dorintele copiilor, un tata nu poate fii cap de familie ca n-are de lucru, un tanar ar trebui sa se desparta de prieteni si sa mearga in lumea larga pt a munci…. Hai sa vb despre faptul ca tre facute „contra clipuri” cum ca nimeni n-are nimic cu cei din rosia care vor sa munceasca si sa scoata aurul(evident, cu exceptia rezervelor strategice), dar sa-l scoata pentru romania, nu pentru gold corporation care sa le dea si lor cateva sub-firimituri. Adica lor nu le pasa de romania, ci de ei familiile lor si prietenii lor, si mie si altora sa ne pese tot de ei si nu de noi ca mica particica din tzara asta? stam pe un munte de aur si nu vrem. ce nu vrem??? sa stea altii pe el dupa ce-l scoatem pentru ei. etc etc sau cum sunt destui in rosia care nu vor sa fie mutati cu tot cu cimitir de dragul lui gold corporation
    4 contractul sa fie public.
    Despre ipocrizie:
    1.cred ca tu poluezi mai mult cu tzeava de esapament decat eu cu tzigara.
    2.sunt mai multe localuri de nefumatori la indemana decat locuri nepoluate de tzevi de esapament in timisoara.
    3.nu esti obligat de nimeni sa mergi in localuri de fumatori
    4.nu potzi obliga pe nimeni sa-si deschida un bar de nefumatori ca sa ai tu unde merge si respira ozon; deschideti-l singur. totul depinde de tine. fa-tzi si instalatie de bere sau de purificat apa. ca tot de tine depinde. Fa-ti propria tzara si interactioneaza cu altii pe baza de acorduri internationale de vanzare/cumparare/prestari servicii. sau pe baza de rudenie. sau pe baza de „genul de muzica preferat”
    5.fumatul e o boala, chit ca triggerul ei a fost unul voluntar(hm, cred ca nu eu am inventat tzigara, ci cand m-am nascut, exista deja) cu un timp in urma.sau tu stii mai bine decat OMS?
    6.fumatul e o problema sociala; nici o problema sociala n-a fost rezolvata cu bata vreodata.
    6.bis: daca ar fuma pipa ca winnetou ai fi mai tolerant? :)))
    7.accizele pe tutun sunt vre-o 80 la suta, asa ca fumatorii cotizeaza la bugetul de stat mult mai mult decat tu pentru masina + accize pe benzina
    8 adica fumatorii pentru ca au un viciu care polueaza oarecum nu mai au voie sa fie impotriva poluarii?
    wtf, wtf, wtf ? dar si aia care se incalzesc pe lemne polueaza, si aia care sa incalzesc centralizat pe pacura sau carbune polueaza etc etc.
    9.mai ca nu semeni cu cineva care o zis „doar ala fara pata sa dea cu piatra”; tre numa sa-ti lasi plete.
    toti cei care nu-s perfecti nu mai au voie sa nimic, altfel devin ipocriti… wtf? gata, nu mai am chef.
    vezi ce zice whois-ul despre ip-ul „meu”:)

  2. approve the comments draga admin sau lasa un indiciu ca is moderate, sa nu dau vina pe tool-urile mele si sa tot reincerc ca bou :p
    pe asta poti sa nu il approvuiesti :p

  3. Pai..in cazul asta cred ca poti sa dai vina pe toolurile tale.
    Mesajele ar trebui sa apara toate din momentul in care is scrise.Dace e sa le sterg cumva, am sa fac asta dupa, in caz ca imi sunt aduse injurii aiurea , fara motiv.
    Mai incearca odata..daca mai vrei

  4. Si acum sa si raspund la ce spui in comentariu(uff ca tare lung mai e..🙂 ).
    Deci…eu in articol nu sunt pro/contra proiectului Rosia Montana.
    In articol prezint(sau de fapt mi-am dorit sa prezint) ipocrizia(a celor din acea organizatie in particular, a tuturor oamanilor – inclusiv eu -in general).Din acest motiv nu o sa raspund la ce ai spus despre proiect(cred ca oricum in mare masura sunt de acord cu tine, deci nu are sens sa ma repet).
    Da, si masina mea polueaza, si da afecteaza si alti oameni.
    Cand o sa imi permit sa imi iau o masina electrica – desi cred ca si aia ar polua, am sa fac asta.Pana atunci incerc sa minimizez cat pot de tare folositul masinii(de exemplu vin pe jos la lucru – in ultimele luni cred ca bag benzina de maxim 1 milion pe luna – asta in cazul ca nu ies in afara orasului).Cu toate astea – poluez si eu.
    Now did you get the hypocrisy?

  5. Cat despre faptul ca sa-mi fac barul meu si tarisoara mea – asta e visul meu de o viata🙂,Si intradevar in barul meu nu o sa se fumeze(poate doar tigara electrica).In rest…wiskey bere si femei..pentru toti baietii mei..parca asa suna cantecul nu?🙂

  6. da asa suna. si eu o sa fiu perfect tot cand o sa-mi permit, adica dupa ce o sa nimeresc alea sase numere :)) cat sa testez daca s-a luat dupa numele firmei magaru ala de script

  7. a…am uitat sa zic ceva de linkul ala…eu cred ca pentru unii, posibile erori de logica ale mele tin de un „naturalism ilogic” innascut pe care il posed😛.

  8. incerc si eu sa atrag atentia celor …atenti (adica cei pt care cred eu ca nu stric orzu aiurea mai exact).
    conform unui cunoscut din Iordania, la ei cea mai mare implinire in viata e sa inveti pe altii. nu-s eu in masura sa invat pe altii(inca), dar sa impartasesc din metodele /sursele/motivatiile mele de invatare da.
    de pe wiki, cea mai sexy din lume:
    <>

    no, amu o sa caut pe gogle ce vrea sa fie „naturalismul” si „ilogic”. ceva sens parca vad in ilogicul asta. gata cu chatu din partea mea(pe azi). see you. adica hai pa

  9. Hypocrisy is not simply failing to practice those virtues that one preaches. Samuel Johnson made this point when he wrote about the misuse of the charge of „hypocrisy” in Rambler No. 14:

    Nothing is more unjust, however common, than to charge with hypocrisy him that expresses zeal for those virtues which he neglects to practice; since he may be sincerely convinced of the advantages of conquering his passions, without having yet obtained the victory, as a man may be confident of the advantages of a voyage, or a journey, without having courage or industry to undertake it, and may honestly recommend to others, those attempts which he neglects himself.

  10. Deci pana la urma suntem cam aiurea ca nu vrem sa se fumeze in baruri?Noi, astia mai pacalici, nefumatori!Deci daca nu ne convine,sa ne cam abtinem, am inteles!Teava de esapament zici ca noi emitem mai multe noxe cu asta, hmm eu zic sa mergi tu pana la Roma pe jos prima oara, ca e si sanatos si nici nu poluezi.Data viitoare cand ne vedem intr-un bar, eu o sa suport fumul de la tine si eventual o sa-ti *transmit* si eu un alt miros despre care eu cred ca nu ar trebui sa derenajeze sau daca deranjeaza, ghinion.Lasand ironiile la o parte, cred ca trebuie sa ne intelegem mai bine unii pe altii. Fiecare are idei,gusturi, pareri diferite si trebuie respectate asisderea. Ne-am cam obisnuit sa ni se para ca daca noua ne place asa, sau daca in cazul nostru e bine cum aplicam o regula, e general valabila,devine un adevar absolut.

    • regula nu o fac eu, si nici tu, ci patronul barului (care urmareste sa faca profit, si in general il face de la fumatori). Da, sa te abtii daca e bar de fumatori. asta e iedeea lui, sa se fumeze acolo. ce zici tu e, privit la nivel logic, ca si cum as dori eu ca toate strandurile sa aibe apa de max 1.5m pe motiv ca n-as stii sa inot.
      poti sa VREI ce te taie capu’ dar nu poti impune unui patron cum sa-si faca barul decat prin schimbarea legii, cum ca toate barurile sunt de nefumatori. Caz in care fumatul in sine ar trebui sa fie ilegal, la fel fabricile de tigari. Repet, problemele sociale nu se rezolva cu bata(adica cu „de maine nu mai ai voie si basta”), in special daca e vorba de boli privind diverse adictzii. Iar sa ceri unui fumator sa nu fumeze intr-un bar de fumatori, e ca si cum ai cere masinilor sa nu mai mearga pe strada, ca vrei tu sa te plimbi pe acolo ca pieton. Pietonu cu trotuarul sau, soferul cu strada. Fumatorul cu barurile de fumatori, nefumatorul cu alelalte. Cred ca acu ti-e clar; daca nu, nu-i nici un bai. mai taie din „Eu” si din „Vreau”, concentreazate pe „ce se poate” din cele care „trebuie” tinand cont de „altii”. nu-i vina nimanui ca nu-s cate baruri de nefumatori ai dori, sau as dori si eu, cat sa nu-i mai vad prin cele pe unde rar trec si eu sa „imput” locu. nu de alta , dar majoritatea is ipocriti🙂

      • Parerea mea sincera e ca a zice ca fumatul e o boala e doar un motiv care sa justifice faptul ca nu poti sa te lasi de un viciu.Da, o sa imi repeti ca eu is ala care cred ca totul depinde de tine, si ca ma insel.Ei tocmai aici cred ca nu ma insel(faina logica nu?).Totul depinde de fiecare in parte sa stie sa isi satisfaca sau sa se lase de un anumit viciu.Pentru ca, eu recunosc, la fel de mult cum nu imi place sa simt besina altuia, la fel nu suport mirosul de fum de tigara.La fel, sa te besesti poate fi cauza unei boli(simpla balonare e o dovada ca organismul nu functioneaza corect – boala).
        Momentan nici sa te besesti, nici sa fumezi nu e interzis in baruri.
        Imi cer scuze de comparatie, dar stiu ca oricum o astfel de discutie poate fi fara sfarsit, si sper sa va scarbeasca si sa va opreasca sa va scoateti ochii virtual.Nu de alta, da imi place de amandoi dintre voi😛.

  11. Eu stau si ma intreb cum se extrage aurul in alte tari ? de ce doar la noi se face tam tam cu cianura ? Eu am trecut prin Rosia Montana, mi s-a parut un oras parasit, nu e ca si cum ar sapa intr-o rezervatie naturala iar in zona aia s-au mai facut exploatari miniere asa ca nu vad unde e problema.

    • Eu unul nu am fost niciodata acolo.Poate am sa merg.Dar simpla vizionare a unor imagini cu ceva cariere miniere de suprafata, ma fac nici sa nu ma mai gandesc la cianuri sau alt posibile poluari.Oricum, de plimbat cu masina ma plimb, de mancat carne mananc, de trait traiesc..deci poluez.Atat doar ca nu am aur(decat ce se gaseste prin componentele electronice).Altul nici nu intentonez sa achizitionez.

  12. rew. rew. rew:
    nu contesta nimeni nimanui dretul sa nu-i placa ceva. ci „dreptul” ca doar pe baza neplacerii lui, sa interzica altora dreptul lor. barurile in general exista pe „spinarea” fumatorilor. ar trebui sa aveti aceeasi atitudine pe care o au fumatorii in barurile de nefumatori. adica sa va abtineti de la comentarii sau sa nu mergeti acolo.
    ati fi buni de CNA, sa inchideti televiziunile care nu va plac, in loc sa schimbati naibii pe discopery.🙂
    codul de boala pt tabagism: ICD-10-CM F17.210
    pentru „vreau” „imi place” nu vreau” „nu-mi place” impus si altora cautati singuri(va asigur ca exista, folositi google)
    eu i-as zice in mod cat de cat politicos „infantilism” ; desi ar trebui un diagnostic diferentiat cu „ipocrizie”. pe bune. ba nu , pe bune e o boala destul de grava la care se ajunge din cauza lui „vreau”. cheia era: nu va obliga nimeni sa mergeti unde nu va place. aaaa, nu e bine, altii au obligatii fata de voi, am uitat, cineva tebuie sa va ofere baruri unde nu se fumeaza si nu se duc mancatori de fasole, ca asa VRETI voi. Logic maxim la patrat.
    apropos: alcoolul e mult mai grav pentru societate, referindu-ma aici la ne-alcoholici(nu credeti? google…) . Hai sa-l interzicem. facem o prohibitie, ca s-a mai facut in america si in rusia. o fost la fix. (bine, bine, voi sunteti speciali, voi beti la modul inteligent, fara riscuri pt. societate stiu, si eu la fel… atata ca perpetuam si eu si voi consumul de alcool si legalitatea sa…)
    daca VRETI, mergeti la cofetarie, beti cico si papatzi savarina. in foarte multe nu se fumeaza. distractie… sau la Carturesti in mall, ceiutz, cultura…
    ipocritilor🙂
    errare humanum est, perseverare…

  13. deci…eu nu am interzis la nimeni sa fumeze in baruri/cluburi.Daca as avea barul meu..as interzice fumatul in el.Dar nu am.Insa am dreptul sa zic ca nu imi place, am dreptul sa zic ca as vrea sa se interzica fumatul in baruri…E o parere pe care mi-am exprimat-o, mi-o exprim si o voi exprima de cate ori am ocazia.Pentru ca am dreptul asta.La fel cum si tu ai dreptul sa iti exprimi parerea.Si da..si alcoolul dauneaza..insa in cred ca faptul ca daca eu beau zi de zi 2 beri in acelasi bar cu tine te afecteaza la fel cum m-ar afecta fumul de tigara pe care tu il produci in acelasi timp(bine, tigarile fumate de tine il produc).Deci nu e chiar acelasi lucru.Oricum..imi deschid eu bar in curand, si o sa fie cel mai maga trendy bar :))

Lasă un răspuns

