In memoria bunicilor…


Intr-o zi intunecoasa
Mi-a venit moartea acasa
A venit si m-a luat
Cu toate ca m-am rugat
Sa ma lase sa traiesc
Lumea asta s-o privesc
Sa aud cucul cantand
Calul in grajd ranchezand
Sa vad vitele prin lunca
Si colegii mei de munca

Dar moartea n-a vrut sa stie
M-a luat pentru vecie
Dintr-o casa luminoasa
Intr-o groapa-ntunecoasa
Doamne cu ce ti-am gresit
De asa tare m-ai lovit
Cu boala necrutatoare
De care n-am avut scapare

Cinica, draga mea,
Greau ai sa poti uita,
Ti-am fost barbat cu credinta
Te-am crezut la suferinta.
Si aveai boala in tine
Moartea m-a luat pe mine
Cand ti-a fi pe lume greu
Sa vii la mormantul meu
Si sa pui mana pe cruce
Sa-mi mai spui o vorba dulce
Din mormant te-oi auzi
Dorul ti-l voi potoli
Si din lacrimile tale
Sa rasara flori de jale

C-am fost baiat nacajit
De tata eu n-am stiut
La Iasi eu cand lucram
Painea neagra cu lacrimi o saram
Sarbatorile vor veni
Laolalta n-om mai fi
Ca m-am dus in lut de veci
Unde stau motii pe veci

Cu groparul sa vorbesti
La groapa sa nu-l silesti
Sa nu toarne i ute lut
C-am muncit pe lume mult
Si din muca mea cea mare
Nu-mi iau nici pe-o zi mancare

Copii, voi dragii mei,
De mama voi sa nu uitati,
Pe acasa sa mai dati
S-o ajutati cum iti putea
Sa nu simta lipsa mea

Ramas bun calut iubit
De mine-ai fost ingrijit
Nu ti-oi mai da iarba verde
Nici apa cand ti-o fi sete

Ramas bun vecini,vecine
Eu va las pe toti cu bine
Si cumva de v-am gresit
Ma iertati ca m-am sfarsit

Dumnezeu sa-l odihneasca
In gradina cea cereasca
Unde-i campul cel frumos
In lacasul lui Hristos!

Dragul meu barbat frumos,
Dupa timp mult, dureros,
M-o luat coasa si pe mine,
Si m-o condus la tine.
La tine si la Mihai,
Ne-ntalnim cu toti in rai.

Dragul meu baiat Mitrut,
Tu ramai pe lume mult..
Pe la noi tu sa nu vii;
Sa ai grija de copii
De Costel si de Diana
Si de Cipri si de Nela
Si sa ai grija de casa
Sa ramana tot frumoasa.

Dragii mei bunic, bunica,
Stati acolo fara frica,
Ca acolo e mult soare
Aicea e doar racoare…

DUMNEZEU S-O ODIHNEASCA!

PS : prima parte a poeziei a fost scrisa acum 21 de ani de un preot in amintirea bunicului meu si citita la inmormantarea acestuia.
Ultimele 3 strofe sunt o incercare firava a mea de a le aduce un ultim omagiu.
Tai tai dragii mei bunici … Tai tai!

2 responses to “In memoria bunicilor…

Lasă un răspuns

