Betivul , arabul si SMURD-ul


Zilele astea mi-a captat si mie ceva atentia de pe la TV in legatura cu politichia.Acel ceva are legatura cu introducerea operatorilor privati in sistemul de urgenta.Adica, de acum inainte, nu numai SMURD-ul va fi cel ce se va ocupa de urgenti, ci si spitalele private vor avea dreptul sa primeasca si sa trateze urgente.Ei, chestia asta concureaza cu SMURD-ul, SMURD practic care se confunda cu Dr ARAFAT.I-am scris numele cu litere mari pentru ca omul asta merita, a facut pentru Romania mult mai multe decat a facut oricare din cei n’spe mii de ministri si ministrese de s-au perindat pe la Sanatate sau Interne.Dar, desi SMURD-UL este un serviciu foarte bun, care intradevar merge bine, eu unul consider ca, concurenta, va face intotdeauna bine.In orice domeniu.Eu nu cunosc in detalii noua lege a sanatatii pe care vor astia sa o promulge, dar niciunul din argumentele aduse de Dr Arafat sau altul care facea/face parte din sistem nu m-au convins ca ar fi ceva rau.Dimpotriva.
Sa punctam cateva argumente :
1. Cei contra zic ca va scadea calitatea, deoarece privatii vor vrea profit imediat si vor face rabat de la ea(de la calitate).Eu zic ca un argument care demonstreaza contrariul ar fi tocmai clinicile private, pe care multi romani(care au posibilitatea) le aleg in detrimentul celor de stat
2. Mana de lucru : Cica si asa la stat la urgente(si nu numai zic eu) este lipsa de oameni, acum toti ar migra la privat.Eu as spune ca asa se mai poate stopa putin exodul medicilor in afara, poate chiar vor fi care se vor intoarce(imi si vine in minte o persoana).Pentru ca nici afara nu e chiar situatia pe roze, si , orice ar zice lumea, nicaieri nu e ca acasa😛.
3. Cica or sa se nasca dispute din cauza dispecerilor, care ar putea directiona spre diferite cazuri echipaje apartinand doar anumitor spitale.Intradevar, asta e cel mai mare pericol din punctul meu de vedere.Dar hai sa nu mai fim romani si carcotasi si sa vedem ce o sa iasa.Daca nu ne convine – iesim in strada.Va tine?
Si ca sa inchei…mai tineti minte cazurile cand soferii de pe ambulante isi mai carau saci de cartofi sau mere cu ambulanta(e doar un exemplu…sunt si altele – de exemplu – castraveti))?Ei bine..sincer nu cred ca la privati sa se intample asta.
Oricum..eu unu va doresc la toti sa nu beneficiati nici de privati nici de stat..e mai sanatos asa😛
PS : N-am zis nimic de intaiul betiv al tarii, se vede din articol ca sunt de acord cu el in asta🙂

Thai thai!

3 responses to “Betivul , arabul si SMURD-ul

  1. „Dar hai sa nu mai fim romani si carcotasi si sa vedem ce o sa iasa.Daca nu ne convine – iesim in strada.Va tine?”

    Poate va fi prea tarziu si la 6m sub pamant pana atunci…
    Nu schimba ceva care merge bine cu iluzia unui lucru mai bun fara a testa teoria inainte. Schimba lucrurile care merg prost iar daca rezultatele sunt notabile poti imbunatatii si lucrurile care merg bine. Pe hartie multe idei sunt excelente… punerea lor in practica ne da mari dureri de cap.

  2. “Dar hai sa nu mai fim romani si carcotasi si sa vedem ce o sa iasa.Daca nu ne convine – iesim in strada.Va tine?”

    Hai sa imi aduc aminte, cand ceva nu a mers bine si au iesit romanii in strada? Ah da au fost ceva incercari! S-a rezolvat ceva? Ori ma lasa memoria, ori raspunsul e „nu”. In rest sunt deacord cu tine🙂.

  3. Salut🙂
    Sa si raspund, ca asa e frumos.
    In primul rand Lavi(ma bucur sa vad ca si oameni pe care nu ii cunosc mai arunca un ochi pe aici(fie si din greseala😛 )) : Intelegerea mea cu privire la treaba asta e ca nu se schimba SMURD-ul in sine, ci o sa fie posibilitatea sa mai apara si concurenta pentru „SMURD”.Oricum, eu unul trebuie sa recunosc ca nu m0am documentat suficient , dar promit cu proxima ocazie sa o fac si apoi sa spun o parere cat de cat mai aproape de adevar.
    Si acum Sharutza : Intradevar nu s-a rezolvat nimic, pentru ca romanii de regula nu ies in strada.Si daca ies, ies pacaliti de opozitie in general, prea putini ies din convingere proprie.Eu unul sper sa nu am motive sa ies acum.Dr om trai si om vedea

Lasă un răspuns

