Vinuri…Episodul 1 : Merlot 1993 – Comoara Pivnitei



Odata cu acest post incep un nou „serial”, care are un inceput..dar va fi fara sfarsit..
Deci sa povestim despre vinuri…Am sa incep cu un Merlot(rosu sec) 1993 Comoara Pivnitei.
Inainte de a da paste la o descriere „tehnica” a vinului, am sa spun si eu 2-3 cuvinte despre el(fara a folosi cuvinte specifice somelierilor – na ca v-am facut-o).
Este unul dintre cele mai bune vinuri baute de mine pana in momentul asta, are intradevar o aroma de fructe(o sa vedeti ca scrie si mai jos daca nu credeti).Ca sfat bun de urmat : aerisiti-l inainte sa il beti.??!!! Adica, goliti-l din sticla intr-o cana(carafa daca aveti) si lasati-l 15 minute la temperatura camerei.Abia dupa asta veti simti aroma de care va povesteam.Si inca ceva..eu unul nu am baut toata sticla odata…si din pacate am observat ca, desi am terminat-o in 3 zile maxim dupa desfacere, nu am mai reusit sa surprind la ultimul pahar aceeasi aroma ca la primul.Probabil nici nu stiu eu inca cum sa pastrez sticla dupa prima desfacere(sincer doar i-am pus dopul si am pus-o inapoi in frigider).Oricum, luati-l si serviti-l cu incredere.
Si acum …datele tehnice :
Vin rosu sec, din recolta anului 1993, din Podgoria Cotesti.
Vinificatie: Maturarea vinului s-a facut timp de trei ani in butoaie de stejar si a fost urmata de o invechire in sticla, in cadrul special oferit de vinoteca profesionala a societatii de la Beciul Domnesc – Odobesti.
Aroma/Gust: Aromele fructate ce se impletesc armonios: fructe de padure, usoare tente de prune uscate si nuante vanilate
Recomandari: trebuie consumat la temperatura camerei, 16-18° C, dupa ce in prealabil sticla a fost desfacuta si continutul a fost transferat de preferinta intr-un vas special “decanter”, unde vinul trebuie sa se aseze si sa respire.
An: 1993
Culoare: Rosu
Fel: Sec
Podgorie: Cotesti
Tara de origine: Romania
Soi: Merlot

One response to “Vinuri…Episodul 1 : Merlot 1993 – Comoara Pivnitei

Lasă un răspuns

