Indreptarul , pacatul si spovedania


Nu , nu am sa ma calugaresc.
Azi am aflat(de la colegii de servici)ca exista un fel de checklist al pacatelor, ce trebuie verficat inainte sau in timpul spovedaniei.
Mai jos sunt doar cateva dintre aberatiile de acolo(bineinteles cu mici note ale autorului(N.A) – eu) :
17. Am zis zau, sa mor eu, sa n-am parte de, sa chiorasc, etc. (N.A. sa mori tu ca nu am voie sa zic asa??)
22. Am vorbit cu mai multe intelesuri.(N.A. nu mai folosi cuvinte polisemantice eg. dar,râs etc )
23. Am purtat vorba de colo-colo. (N.A. „vorba volant” in schimb ce e scris e sfant)
29. Am imprumutat cu camata (dobanda) la persoane fizice. (N.A. la persoane juridice sau la biserica(in cazul asta fiind rasplatit pe lumea cealalta) poti sa dai ca nu e nimic)
54. Am mostenit cu buna stiinta avere agonisita prin pacate. N-am facut milostenie multa din ea.(N.A. – oare daca mostenirea e privita ca si milostenie, mai conteaza ca e agonisita prin pacate???)
73. Am vrut sa fiu deasupra tuturor cu ceva anume daca nu cu totul. (N.A. dupa prncipiul asta cred ca toti lenesii intra in rai)
75. M-am mandrit, m-am falit, m-am trufit, m-am dat mare, m-am ingamfat, m-am infumurat. M-am mandrit cu copiii mei.(N.A. ma mandresc cu, pisicul meu sâc sâc)
78. Am incredere mare in mine, in loc sa am in Dumnezeu. (N.A eu unu nu am incredere in mine,d’apoi in altii fie ei si Zei,D-zei sfinti ierarhi ieromonarhi etc..)
86. Am zis: mai pacat este sa poftesti mancarea de dulce, decat sa o mananci. (N.A nu am zis eu ,dar un preot chiar mi-a spus asta)
95. M-am impreunat cu sotul (sotia) in diferite pozitii,ca animalele.(N.A singura acceptata (pe langa pozitia clasica a misionarului crestin) -e „pozitia caprei”, pozitie descrisa in detaliu in orice ghid de kamasutra duhovniceasca destinat pseudocalugarilor/abatilor/pastorilor )
102. Am trait necununat(a), adica in concubinaj. (N.A. asta e sigur pusa de vreuna ce voia neaparat sa se mariteda nu o lua nimeni)
108. Am facut pacatul malahiei singur(a) (adica atunci cand o persoana isi provoaca placere singura, masturbare). Acest pacat se numeste curvia cu diavolul. (N.A DIAVOLO – pentru placeri sublime – recomandate a se folosi cu bateriile DURACEL – cred ca asa ar suna fain o reclama la vibratoare)
117. M-am lacomit la munca. Am muncit peste puteri, incat poate chiar m-am si imbolnavit. (N.A sa zica lu sefu asta)
143. N-am facut semnul crucii cum trebuie, drept. (N.A l-am facut in cruce, nu drept)
167. Nu mi-am facut datoria fata de rudele moarte. Nu le-am facut tot ce trebuia. (N.A acu cine se gandeste la prosti??)
180. N-am platit contributia la Sfanta Biserica. (N.A din moment ce iti platesti contributiile la stat, o mica articica ajunge si la biserica..din pacate)
186. Am ravna nesocotita, habotnicie( post mult incat poate m-am si imbolnavit, milostenie fara socoteala incat sufera cei din casa etc.) (N.A portita de scapare a preotilor cand nu dau de pomana – tre sa aiba gija si ei de familia lor)

Lasă un răspuns

