Vacanta la bunici..


Am dat peste un caiet vechi de romana.De prin clasa a 5 a.Sau a 6 a.Nu mai tin minte exact..Si mi-am adus aminte de ce l-am pastrat.Am avut ca tema de casa, realizarea unei compuneri despre vacanta la bunici..
Cum Visurat organizeaza un concurs oarecum pe tema asta, am zis sa transcriu si eu ce debita mintea unui pusti de clasa a 5 a.Cuvant cu cuvant :
” Vara aceasta am fost ca de obicei la bunici, la tara.
Bunicii mei sunt dintr-un sat asezat pe malul raului Moldova,intre Falticeni si Gura Humorului.
Acolo ne place sa ne petrecem vacantele de vara.
In fiecare vacanta, eu si varul meu Ciprian, avem multe aventuri pe malurile garlei.Ne place sa pescuim si sa inotam.Dupa o doua sau trei zile in care am asteptat ca apa Moldovei sa se limpezeasca, dupa ce plouase si inundase lunca,ne-am trezit de dimineata si am zis sa dam o fuga pana la apa si sa vedem daca s-a limpezit.In drum spre garla am trecut pe langa stana lui Toma.La un moment dat vedem doi caini ca incep sa latre si sa fuga spre noi.Eu am vrut sa o iau la fuga dar varul meu m-a orpit: “Stai ca sunt Mures si Molda,ne cunosc“.Intradevar erau cei doi.Ii stiam de mici si am inceput sa ne jucam cu ei.Dar cum era plin de namol ne-au murdarit foarte tare.I-am zis lui Ciprian ca o sa ne certe parintii.Dar am uitat repede de asta cand am ajuns pe malul apei.Se limpezise: “Ciprian, azi o sa putem sa ne testam costumele de scafandru“.Ai dreptate Costele.
Un costum era format din :o pereche de ochelari acvatici,o teava de plastic ce avea la capat o punga iar la celalalt capat un fel de pluta sa nu se scufunde.Cand erai sub apa trebuia sa tragi aer din punga(care era conectata la teava).Noi facusem 2 costume si acum vroiam sa le testam.Ne-am intors acasa murdari dupa joaca cu cateii si ne-am lasat hainele murdare pe furis in casa.Apoi le-am spus alor nostri ca plecam la scaldat.”Vedeti sa nu va manance crocodilul”-ne-au spus in gluma.Era un zvon in sat,ca a scapat de la gradina zoologica din Gura Humorului un crocodil.
“Credeti ca ne pacaliti ca sa nu mai mergem la apa”- le-am raspuns si am plecat repede ca nu cumva sa vorbeasca serios.La locul de scaldat era plin(se pare ca nu le era frica a imeni de crocodil).Ne-am pus ochelarii,cutitele tip Rambo si am intrat si noi in apa sa vedem cum functioneaza costumele.In timp ce inotam cu varul meu pe sub apa am vazut ca la suprafata apei pluteste un bustean.I-am facut semn lu Cipi sa iesim la suprafata sa ne agatam de el.Cand am scos capul din apa am auzit tipete si am vazut cum toti incearca sa fuga pe mal.In galagia aceea am auzit un cuvant care ne-a speriat “Crocodilul”.In aceeasi clipa am vazut cum “crocodilul”,se indreapta spre un verisor mai mic de al nostru ce nu apucase sa iasa din apa.Imediat eu si Ciprian ne-am facut semn si ne-am scufundat.Cu din cutitele in maini am lovit “crocodilul” in burta.Ne-am dat seama atunci ca de fapt era busteanul ce il vazusem mai devreme.Am iesit amandoi la suprafata si am inceput sa radem de fricosii de pe mal.Unii dintre ei mult mai mari decat noi.Cand si-au dat si ei seam despre ce a fost vorba au inceput si ei sa rada.Noi ne-am continuat ziua de scaldat si apoi pe inserat am mers acasa,bucurosi ca functionau costumele.A doua zi tot satul vorbea despre intamplarea de la scaldat si cu toate ca crocodilul nu a fost decat o cioata,toata lumea zicea ca suntem niste mici eroi.Noi am continuat sa cutreieram lunca Moldovei in cautare de noi aventuri.Acum abia astept sa vina vacanta urmatoare si sa ma intorc la bunici.In coliba din nucul mare din fundul gradinii ne asteapta costumele de scafandu,arbaletele cu sageti si unditele pentru a le lua cu noi in aventuri pe malurile garlei. “

Sper ca a meritat lectura…
Tai..Tai

15 responses to “Vacanta la bunici..

Lasă un răspuns

